Nazwa zadania
Organizacja i realizacja dwusemestralnych podyplomowych studiów doskonalących „Doskonalące studia podyplomowe dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych prowadzących zajęcia z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych”.
Zadanie finansowane
ze środków Ministra
Uzasadnienie projektu
W związku ze stale zwiększającą się liczbą uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkolnictwie ogólnodostępnym, konieczne jest zadbanie, by ich obecność stała się pozytywnym doświadczeniem, przynoszącym korzyści zarówno tej grupie uczniów, jak i ich rówieśnikom.
Podstawowym warunkiem powodzenia tak rozumianego włączania szkolnego są kompetencje nauczycieli w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.
Adresaci
Czynni zawodowo nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Organizacja studiów
Poziom kształcenia: studia podyplomowe
Liczba semestrów: 2 semestry
Liczba godzin: 140 godzin
Liczba punktów ECTS: 30
Kompetencje absolwentów
Absolwenci podyplomowych studiów doskonalących uzyskają kompetencje w zakresie:
- praktycznej realizacji modelu edukacji włączającej jako edukacji wysokiej jakości dla wszystkich osób uczących się;
- praktycznego zastosowania przepisów prawa oświatowego w zakresie organizacji i realizacji edukacji włączającej;
- przygotowania do pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wykorzystania podstaw dydaktyki specjalnej w realizacji edukacji włączającej;
- przeprowadzenia oceny funkcjonalnej ucznia w celu identyfikacji jego zasobów, planowania procesu wsparcia oraz przygotowania wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia (WOPFU);
- realizacji współpracy ze specjalistami, nauczycielami i rodzicami w realizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- dostosowywania metod i sposobów pracy z uczniami na różnych etapach edukacyjnych (dostosowanie wymagań edukacyjnych, adaptowanie materiałów dydaktycznych, ocenianie wspierające proces uczenia);
- pracy z klasą ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i tworzenia warunków do skutecznego uczenia się wszystkich uczniów z zastosowaniem zasad uniwersalnego projektowania;
- stosowania strategii wychowawczych służących budowaniu zespołu klasowego sprzyjającego realizacji edukacji włączającej i integracji grupy o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach;
- dokumentowania udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz konstruowania indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET).
Realizacja studiów
Zajęcia realizowane są w formie stacjonarnej (w salach ANS-WSZiA) oraz zdalnej – w czasie rzeczywistym (na platformie GoogleMeet) oraz na platformie e-learningowej Moodle – w dowolnym czasie dla Studenta.
Plan zajęć i wszelkie sprawy organizacyjne są umieszczone na platformie e-learningowej Moodle. Dostęp możliwy jest po zalogowaniu.
Sposoby logowania
Do logowania niezbędna jest znajomość swojego numeru indeksu. Numer ten otrzymają Państwo w wiadomości SMS.
Adres strony, na której znajdują się wszelkie informacje oraz materiały dydaktyczne dla Państwa: e.wszia.opole.pl
- Nazwa użytkownika to nr_indeksu@g.wszia.opole.pl
np.: aa123456@g.wszia.opole.pl
UWAGA: całość pisana mały literami, bez spacji. - Hasło składa się z liter zawartych w numerze indeksu (pierwsza litera duża, druga litera mała) oraz numeru PESEL
Np. dla osoby z numerem indeksu aa12345 i PESELem 00123456789 hasło będzie miało postać: Aa00123456789.
Na kokpicie powinni mieć Państwo ikony z przedmiotami realizowanymi w danym semestrze. W tym miejscu będą dostępne materiały dydaktyczne.
Kurs o nazwie Serwis informacyjny zawiera informacje organizacyjne dotyczące realizacji studiów, form zaliczenia, niezbędnych dokumentów itp.
Na tej platformie będą prowadzone zajęcia w czasie rzeczywistym.
Film instruktażowy dostępny tutaj
Instructional video available here
Otwieramy stronę https://www.google.com i w prawym górnym rogu klikamy przycisk „zaloguj się” lub „dodaj kolejne konto”. Następnie wpisujemy:
- Nazwa użytkownika to nr_indeksu@g.wszia.opole.pl
np.: aa123456@g.wszia.opole.pl
UWAGA: całość pisana mały literami, bez spacji. - Hasło składa się z liter zawartych w numerze indeksu (pierwsza litera duża, druga litera mała) oraz numeru PESEL
Np. dla osoby z numerem indeksu aa12345 i PESELem 00123456789 hasło będzie miało postać: Aa00123456789.
Osoby posiadające prywatne konta pocztowe na Gmailu muszą w pierwszej kolejności wylogować się z nich.
Po zalogowaniu się klikamy w prawym górnym rogu na menu i wybieramy kalendarz. Po wybraniu określonej daty powinny pojawić się zaplanowane zajęcie. Będą tam umieszczane plany zajęć na cały semestr.
Po kliknięciu na wydarzenie klikamy niebieski przycisk „Dołącz w Google Meet”
Każdy z Państwa otrzymuje dostęp do uczelnianej skrzynki pocztowej. Po uzyskaniu dostępu do platformy Google prosimy o korzystanie z poczty w domenie @g.wszia.opole.pl. Usprawnia to kontakt z Uczelnią. Do skrzynki logujemy się tak jak do platformy Google Meet, ale w menu wybieramy „Gmail”. Za pomocą tej poczty prosimy o prowadzenie korespondencji z Uczelnią.